Warto znać rezultaty oceniania personelu

Każda firma to w gruncie rzeczy jak pisał to jeden z autorów książek – kupa ludzi. Stosując procesy ocen bywa wykonane korygowanie i utrwalanie efektywnego funkcjonowania pracowników w organizacji. Odpowiednia i w porę diagnoza efektów pracy sprzyja temu, by wdrożyć wczesne zniwelowanie niezbyt pozytywnych skutków wynikających z zatrudnienia w organizacji niewłaściwych pracowników. Z tego powodu jest to ważna działalność menedżera.
System ocen pracowniczych pełni kluczową rolę w przewodzeniu zespołem. Jednocześnie jest to dominujący pierwiastek realnych działań w zakresie funkcji dotyczącej zarządzania zasobami ludzkimi w organizacji. Ocena polega na permamentnym kierowaniu uwagi na przejawiane normy zachowań oraz wyniki wysiłków podwładnych w celu wsparcia merytorycznego, pobudzania aktywności i controllingu personalnego. Opis tego zjawiska można odszukać w artykułach: Dobre Warsztaty  Inteligentne Zarządzanie Sobą W Czasie.
Przeprowadzanie ocen pracowników jest tylko w akademickich dyskusjach proste i nieskomplikowane. W praktyce wymagane są pewne cechy osobowe i dość specjalistyczne elementy na drodze zawodowej. Zgodnie z kryterium celów przedsiębiorstw cele ocen pracowniczych da się podzielić na dwa rodzaje.
Do zakresu czynnościowego zaliczają się:
– możliwość stosowania odpowiedniego doboru oraz doskonalenia pracowników adekwatnie do zdiagnozowanych talentów, obszarów, które najbardziej interesują pracowników, sprawności działania,
– usprawnianie tworzenia harmonogramów i kierowania ludźmi zatrudnionymi w firmie,
– możliwość wytłumaczenia dylematów powiązanych z przesunięciami, zwolnieniami, awansem,
– przygotowanie rekomendacji,
– określenie wymagań oraz obszarów szkolenia podwładnych,
– tworzenie grupy będącej personelem rezerwowym,
– określenie strategicznej polityki kadrowej firmy.
Do korzyści społecznych zalicza się:
– wpływanie na efekty pracy przez kształtowanie nastawienia do pracy,
– utrwalanie wniosków zawartych w kryteriach przeprowadzanej oceny,
– pobudzanie do działania polegające na wiedzy personelu na temat efektów pracy, przestrzeni do doskonalenia oraz tworzeniu bodźców dla samodoskonalenia pracowników,
– eliminacja negatywnych oraz szkodliwych zachowań pracowników,
– uświadomienia znaczenia poprawnych więzi międzyludzkich.
Jak łatwo zauważyć, o tych właśnie celach menedżer musi pamiętać oceniając  współpracowników.
O NAS
Niniejszy dziennik opracowuje ekipa mających wieloletni staż badaczy prowadzących szkolenia dla firm z bardzo wielu sektorów rynku.
Twórcą powyższego tekstu jest  Iwona Piga, trener prowadzący szkolenia z prowadzenia prezentacji a dodatkowo badacz w projektach dotyczących zagadnień  audytu kompetencji w organizacji.
W tym serwisie wiele dyskutujemy równeż o:
– pomiary kompetencji specjalistów w firmach
– testy interpersonalne
– cykle kształceniowe z zarządzania
– imprezy team building
– kierowanie kadrami
Z satysfakcja gościmy Państwa w blogu i zapraszamy do wielokrotnych spotkań na naszej witrynie.

Comments are closed.