Pracujący w Polsce specjaliści ds. kadr głównie inwestują w warsztaty związane z wiedzą ekspercką, w drugim priorytecie w usłuowo wdrożeniowe, a w trzeciej –przywódcze a także ogólnorozwojowe. W dominującym stopniu kupują te programy z House of Skills. Takie wnioski prezentuje Raport treningi biznesowe.
Ankietowane osoby pytano o preferencje szkoleniowe ich firm, opinie na temat rynku kursów i szkoleń, a także nazwy najlepszych – zdaniem badanych – firm szkoleniowych. Tylko co trzeci ankietowany uznał, że łatwo na rynku o „gwiazdę”: trenera, który łączy umiejętności szkoleniowca z praktyką zdobytą na menedżerskim stanowisku. Co ciekawsze, dwóch na trzech HRówców niżej ceni jakość szkoleń finansowanych z dotacji unijnych, niż tych klasycznie komercyjnych.
Ponizej przedstawiamy tylko nieliczne fragmenty raportu:
Uważam, że : Oferowane szkolenia mają atrakcyjną i zróżnicowaną formę (bogactwo metod szkoleniowych) – 49% HRowcy ufają swojej ocenie. Niemal pięciu na dziesięciu przy wyborze firmy szkoleniowej kieruje się wrażeniem, jakie ta firma wywarła podczas prezentacji swojej oferty. Dla zamawiających najważniejsze jest doświadczenie biznesowe trenera.
Przy wyborze mojej firmy kieruję się w dużym stopniu: Ceną – 45%
Większość polskich firm inwestuje w szkolenia specjalistyczne, produktowe i branżowe. W mojej firmie mocno inwestujemy w szkolenia: Stanowiskowe (np. obsługa urządzeń) – 37%
Szkolenia twarde częściej są wybierane jako otwarte.
Cztery najwyżej cenione przez HRowców firmy szkoleniowe to ODiTK (wyróżniony w 6 kategoriach na 10), Training Projects (5 kategorii), oraz Instytut Rozwoju Biznesu i House of Skills (po 3 kategorie).
Do badania zaproszono 2911 członków Klubu Menedżerów HR.
Kolejność firm w rankingu wynika ze średniej punktowej (w przypadku tej samej oceny wyżej w rankingu umieszczono firmę zgłaszaną częściej w badaniu).