Po co warto diagnozować potrzeby rozwojowe

Doświadczeni specjaliści z branży szkoleniowej dla przedsiębiorców twierdzą, iż badanie potrzeb planowanego projektu szkoleniowego lub doradczego to najważniejszy aspekt do tego aby zacząć szczegółowe rozmowy dotyczące zakresu wiadomości, jakie posiadają pracownicy, posiadanych zdolności i możliwości wykonywania zadań oraz postaw, jakie potrzebują pracodawcy. Warto dodać, że pracodawca chce w ten sposób oddziaływać na zakresy tematyczne, które są przedstawiane w czasie sesji szkoleniowych. Mechanizm został omówiony na tym portalu: Audyty Motywacji
Stosując szerokie diagnozy potrzeb w projektach szkoleniowych i doradczych zrealizujemy dla firmy i dla uczestników szkoleń wiele różnych celów.
Wymieniając od najważniejszego – poznamy stan zintegrowania wewnętrznego potencjalnej grupy – jak bardzo osoby w grupie się akceptują, jaka ukształtowała się  technika współdziałania, itp.
Po drugie, zdiagnozujemy poszczególne obszary wiedzy, jakie ma już zbiorowość pracowników w obrębie planowanych do omówienia problemów. To umożliwia trenerom dopasować zakres szkolenia do wymagań klienta. Aby to osiągnąć, przeczytajmy inne agendy projektów rozwojowych .
Jeśli będziemy określać oczekiwania rozwojowe, poznamy rzeczywiste trudności z życia zawodowego szkolonych osób – aby także te problemy rozbijać na czynniki pierwsze w projekcie szkoleniowym. Takie działanie uczestnikom umożliwia skorzystać ze szkolenia precyzyjne, najczęściej możliwe do wdrożenia pomysły,  nie wyłącznie niepraktyczne pomysły.
Dodatkowo osiągnięty cel – przeanalizujemy dokładnie potrzeby pracowników firmy, którzy przyjadą na szkolenie – chodzi o odniesienie się do spraw ważnych dla przedsiębiorcy, ale także kwestii ważnych dla personelu.
Moi znajomi specjaliści ds. HR są przekonani, że im lepiej przeprowadzą wraz z osobą prowadzącą szkolenia badanie dążeń szkoleniowych, tym prościej będzie można ocenić w jakim stopniu zostały osiągnięte cele sesji szkoleniowych.
Tyle przywódczych wniosków.
Redakcja:Henryk Biurny
Twórca tej notki  jest absolwentem kierunku dziennikarstwa Uniwersytetu Gdańskiego i studiów podyplomowych z tematyki  polityki gospodarczej państwa. Posiada certyfikat Mistrza Kreatywności EGR. Mieszka w Gdańsku.  Od ośmiu lat organizuje treningi i projektuje badania dotyczące telemarketingu w branży „hotelarstwo i gastronomia”.

O TYM PISZEMY:
Badania płac i benefitów
Systemy ocen w organizacjach
Polityka human resources w prywatnej organizacji
Nowoczesne zarządzanie kadrami
Fundusz socjalny
Awanse i Kariera
Development Center

Comments are closed.