Parametry efektywnej symulacji biznesowej

Gry menedżerskie powinno się pogrupować na kilka podzbiorów. Istnieją ćwiczenia szkoleniowe: proste i trudne, dla niedużej oraz dla całkiem sporej liczby osób, biznesowe i dla handlowców. Symulacje używane są przez trenerów zwykle podczas projektów szkoleniowych dla kierowników albo sprzedawców i przedstawicieli regionalnych. Typowy rodzaj wspomnianych przeze mnie gier menedżerskich można sprawdzić tu: Dedykowane Symulacje Strategiczne  Dla Trenerów
Pewien typ symulacji biznesowej, jaką przygotowałem trzy lata temu w czasie szkolenia dla szefów projektów europejskich w Wiśle, wskazuje, jakie cechy powinna posiadać praktyczna i oddająca realia biznesu gra decyzyjna. Są to:
a. Case biznesowy powinien być zbudowany jak rzeczywisty przykład z rzeczywistej firmy.
II. Sesja szkoleniowa powinna być zaplanowana nie mniej niż 16 jednostek godzinowych co oznacza około 3 dni szkoleniowych.
3. Pracownicy podczas sesji szkoleniowej otrzymują poszczególne rzeczy, takie jak klocki, modele samolotów, kartki, taśmę klejącą, figurki pracowników, egzotyczne pieniądze.
IV. Prowadzący symulację musi poprowadzić sesję podpierając się wcześniej opracowanym zbiorem wytycznych.
V. Wnioski z symulacji dla podwładnych i menedżerów muszą nawiązywać do kwestii biznesowych oraz  prawdziwych kłopotów w firmie.
Gry menedżerskie bywają jeszcze dość nieczęstą metodą przygotowania projektu szkoleniowego. Prowadzenie tego szkolenia to mniej więcej 40 godzin, dodatkowo trzeba jeszcze dodać 6 lub 7 testowych szkoleń z grupą znajomych. Koszty brutto symulacji dla menedżerów bywają  wygórowane, ale pracownicy firm, a zwłaszcza menedżerowie na na sesjach podczas projektu szkoleniowego zawsze twierdzą, że jest to najbardziej efektywna metoda podnoszenia kompetencji.
TAGI:
Symulacje Szkoleniowe
Treningi menedżerskie
Gry edukacyjne
Komunikacja międzykulturowa
Gry dla przemysłu
Rozwój osobisty
Wydarzenia team building
Narzędzia Instrukcje dla asesorów AC/DC

Comments are closed.