O co powinno się zapytać podczas szukania hotelu na szkolenie.


Jedną z chętniej wybieranych metod na wykonanie szkoleń są kilkudniowe wyjazdy do jakiegoś hotelu. Tego typu rozwiązanie ma kilka zalet, przede wszystkim taką, że jeśli się będzie przebywać na miejscu z uczestnikami można się skupić tylko tym, aby ten czas wykorzystać jak najlepiej. Oczywiście przy założeniu, że nie będzie niespodzianki z hotelem, bowiem niejednokrotnie różnie może z tym być.

Wiele hoteli z miejsca można wyeliminować na wybór miejsca na zorganizowanie szkolenia, na przykład po rozmowie z recepcją lub sprawdzeniu strony internetowej. Ale w czasie poszukiwań należy dodatkowo zadać kilka nietypowych pytań, i dowiedzieć się przy okazji o tematy, jakie hotele przeważnie będą ukrywać, a z całą pewnością same pierwsze o tym nie powiedzą.

Po pierwsze będzie to dotyczyć remontowych prac, co do jakich rzadko się zdarza, że klienci są odpowiednio wcześnie poinformowani. A robienie szkoleń przy akompaniamencie wiertarek czy młotów udarowych z pewnością nie będzie zbyt wygodne, niekiedy wręcz nie pozwalając na pracę. Z tego też powodu w każdym przypadku warto o to zapytać, wtedy można być pewnym, że jednak odpowiedź zostanie udzielona.

Sporym problemem będą także jakieś imprezy, wesela a nawet inni szkolący się. Efektywne przeprowadzenie wszystkich zajęć wymaga ciszy i skupienia – jeśli cały czas będzie dobiegać skoczna muzyka, to z pewnością w jakiś sposób to będzie wpływać na uczestników. O takie rzeczy również powinno się dopytać podczas szukania hotelu, jeśli tego typu imprezy będą planowane podczas wyjazdu, to może jednak lepiej pomyśleć o jakimś innym rozwiązaniu.

Należy również sprawdzić dokładnie informacje na temat wyposażenia i wielkości sal konferencyjnych, znajdujących się na terenie hoteli. Spora część hoteli lekko koloryzuje w czasie podawania informacji w reklamach czy w serwisie internetowym, z tego też powodu najlepiej dowiedzieć się tych rzeczy u managera lub na recepcji.

W przypadku przybycia liczniejszych grup bardzo istotna będzie również szybkość obsługi, tak aby uczestnicy nie musieli czekać godzinę w ogonku za meldunkiem czy obiadem. Takie tematy również warto wyjaśnić odpowiednio wcześnie z załogą hotelu, aby później nie było niepotrzebnego zamieszania i pretensji.

Comments are closed.