Komunikacja zwrotna w grach decyzyjnych

W czasie symulacji menedżerskich niezbędne jest poświęcać dużo uwagi informacji wrotnej i wskaźników osiąganych rezultatów w grupie uczestnikow. Poniżej przedstawię, dlaczego to warto wykorzystać w pracy szkoleniowca.
Po co jest komunikacja zwrotna? Eksperci dowodzą, że dostarcza wiadomości na temat kompetencji, zainicjowanych procesów oraz umiejętności  danego uczestnika zaangażowanego w projekcie szkoleniowym – i czyni to w specjalny sposób. Obserwowany podmiot – człowiek zachowuje pozytywny poziom zaufania do siebie, wykonywanej aktywności zawodowej oraz doradcy, który ocenia podwładnego. Trener skłania pracownika do dalszego kroku na szlaku doskonalenia. Przeczytaj tutaj: Planszowe Symulacje Menedżerskie 
Niezłym sposobem na spostrzeżenie, kiedy warto przekazywać komunikat zwrotny, było dla mnie przeanalizowanie, jak się komunikujemy – chodzi o polączenie informacji zwrotnej z budowaniem relacji interpersonalnych w odniesieniu do trzeciej potrzeby w piramidzie Maslova.

Zdobędziesz pomoc w formułowaniu komunikatów zwrotnych, gdy prowadzisz grę lub symulację.

Chcesz wiedzieć jak reagujesz na informacje zwrotne? Odpowiedz na następujące kwestie.

– Uważnie poznajesz zdanie obserwatora na temat własnego zachowania?
– Starannie rozważasz to, o czym jest rozmowa, umiejąc patrzeć na kwestię oczami innej strony rozmowy?
– Analizujesz dobre i ujemne czynniki doskonalenia czyjegoś zachowania?
– Spokojnie rozmawiasz o tym, co myślisz o informacji zwrotnej od twojego rozmówcy?
– Razem z drugim rozmówcą ustalasz kolejne współdziałanie?
– Prosisz o pomoc, gdy postrzegasz to za korzystne?
– Jesteś wdzięczny za feedback?

Próbuj być całkowicie szczery. Najczęściej może być równie dużo odpowiedzi „nie”, i na tak. Poznając różne role, nietrudno uświadomić sobie z ważniejszych problemów w przyjmowaniu komunikatu zwrotnego.

Jeszcze jedna fundamentalna sprawa: jak rozumieć krytykę? Dalej pokazuję zestaw rad.

Miej wewnętrzny spokój.
Słuchaj.
Zwracaj uwagę na człowieka, który przemawia do ciebie.
Nie poniżaj.
Nie tłumacz, że rozmówca jest niesprawiedliwy w ocenach.
Nie żartuj.
Nie interpretuj zbytnio wypowiedzi.
Nie zbaczaj z głównego nurtu prowadzonego dialogu.
Nie dopatruj się wrogich pobudek.
Pokaż, że pojąłeś nawet niewielki problem w porozumieniu.
Jan Nawrotny
Redaktor tej notatki  jest absolwentem wydziału politologii Uniwersytetu w Toruniu i studiów podyplomowych z tematyki  literaturoznastwa. Posiada certyfikat Mistrza Kreatywności BIN. Kieruje agencją treningową w Boguchwałowicach.  Od czternatu sezonów uczy i kreuje gry dotyczące finansów menedżerskich w sektorze „windykacja należności”.

CZYTAJ TAKŻE O:
Symulacje Biznesowe
Warsztaty biznesowe
Gry tworzone na miarę
HR dla nieHRowców
Gry dla przemysłu
Kreatywność
Wydarzenia team building
Poradniki  dla moderatorów gier

Comments are closed.