Jak skomponować efektowne szkolenie

Wyniki szkolenia najbardziej zależą od określonej w programie metody szkolenia. Wybrane dydaktyczne strategie szkoleniowe najchętniej stosowane przez polskich  trenerów w 3-5 zeszłych latach mogą być wykorzystywane zamiennie. Można wyodrębnić następujące wersje szkoleń: podczas wykonywania obowiązków, na stanowiskach wykonywania obowiązków oraz w innym miejscu. Wówczas jest możliwość, aby w zależności od sytuacji planować kursy szkoleniowe w centrach rozwoju personelu, ośrodkach konferencyjnych oraz w symulacjach biznesowych. Połączeń sposób szkolenia i technik bywa niezwykle dużo, jednakże wybór jest pochodną podejścia organizacji. Dokładny przepis na szkolenie umieściłem w tym miejscu: Skuteczne  Gry Biznesowe Dla Przedsiębiorstw
Teraz zaprezentuję definicje niektórych elementów programów sesji szkoleniowych.
Gry decyzyjne (gra) – Odzwierciedla neutralne warunki pracy albo gospodarki i występujące procesy i uwarunkowania. Odbywa się to w realiach pokazującym reguły realiów firmy. Zaprojektowane są również zwykłe konflikty oraz problemy systemów zarządzania. Ci, którzy biorą udział nie mają wyłącznej kontroli i muszą potrafić pracować w grupie. Wyniki takiego zadania są najczęściej oceniane. Tego typu metody doskonalą umiejętności decydowania, przewidywania ich konsekwencji oraz umiejętności współdziałania w zespole.
Studium przypadku – To charakterystyka problemu z realnej firmy lub spreparowane historie przekazane podczas sesji osobom biorącym udział w szkoleniu. Takie zadania dają konieczność zastanowienia się nad dobrze zdefiniowanym, wziętym z życia zjawiskiem. Uczestnicy mają za zadanie przeanalizować i rozwiązać problem, a w dalszej kolejności omówić to ze szkoleniowcem razem z pozostałymi członkami grupy. Taka technika z zasady zabiera dużą ilość godzin.
Witold Dwójnacy
Autor tej notatki  jest absolwentem kierunku nauk o ziemii Uniwersytetu Śląskiego i studiów podyplomowych z zakresu  komunikacji międzykulturowej. Posiada licencję Konsultanta Przywództwa Osobistego SSM. Kieruje agencją treningową w Warszawie.  Od dwunastu lat uczy i kreuje badania dotyczące zarządzania projektami w sektorze „dystrybucja i sieci handlowe”.

O NASZYM BLOGU:
Gry Strategiczne
Treningi biznesowe
Gry licencjonowane
Przywództwo
Zarządzanie dla brygadzistów
Zarządzanie czasem
Projektowanie gier
Poradniki  dla asesorów AC/DC

Comments are closed.