Istotność diagnozy dążeń rozwojowych

W tym odcinku mojego bloga zaprezentuję cykl szkoleń, jaki organizowałem pół roku temu. Nauczyłem się w tym właśnie okresie jak ważne staje się coraz częściej dobre diagnozowanie oczekiwań rozwojowych osób biorących udział w szkoleniu. Osoby szkolone często nie wiedzą, czego mają się dowiedzieć na szkoleniu. Dobrze jest ich szczegółowo wypytać przed całym projektem szkoleniowym.
Organizowałem kurs dla menedżerów, w którym osoby na szkoleniu nie byli świadomi swoich oczekiwań rozwojowych. Myśleli, że wyjeżdżają na kurs outdoor. Okazało się, że byli chętni na zabawę oraz maksimum przyjemności. W momencie, gdy przyjechali do hotelu, okazało się, że sesje będą teoretyczne. Pomysł do sporządzenia poniższych spostrzeżeń zaczerpnąłem z takiej strony:
 Szkolenia Biznesowe
W tej sesji szkoleniowej uczestniczyli między innymi tacy uczestnicy:
Adam – brał udział w wielu szkoleniach, posiada doświadczenie menedżerskie w dużych firmach, ojciec 4 dzieci. Pragnie rozwijać własne doświadczenie w zakresie działalności marketingowej, nie kocha za bardzo na szkoleniach gier i zabaw.
Elżbieta – była seminarzystką znanego mi profesora na 3 roku socjologii i komunikacji medialnej, uwielbia auto-stop po krajach Europy i rockową i popową twórczość holenderskich muzyków, zamierza nauczyć się praktycznych kwestii z tematu prowadzenia negocjacji z trudnymi klientami, jej zainteresowania to gotowanie. Kocha gry i zabawy w trakcie projektu szkoleniowego.
Bartek – menedżer kilkuosobowego departamentu zarządzania zasobami ludzkimi, ma mieszkanie w Piasecznie, podjął studia w Warszawie, ma 30 lat. Pasjonują go sportowe wozy oraz gra na komputerze. Pragnie dowiedzieć się zasad i reguł z obszaru prowadzenia negocjacji z trudnymi klientami oraz badania motywacji pracowników.
Krzysztof – ma 54 lata, już kilka lat żyje samotnie, lubi dobre filmy, zwierzęta domowe i krótkie wypady w góry. Za rok wybiera się na ekstremalną wyprawę w Pireneje. Chce mieć swoje miejsce. zadania outdorowe to dla niego stracony czas.
Uczestnicy szkolenia są dość od siebie odmienni – a ja nie uwzględniłem ich różnorodności i odmiennych preferowanych firm nauki. Dodatkowo nie zorganizowałem wcześniej ankiety na temat potrzeb edukacyjnych. W rezultacie ludzie na szkoleniu byli niezadowoleni. W kolejnym artykule zaprezentuję efektywne techniki diagnozy potrzeb rozwojowych.
Na tą chwilę to tyle przywódczych wniosków.
Opracowanie:Mirosław Husyta
Autor tego postu jest absolwentem wydziału iberystyki Uniwersytetu Gdańskiego i studiów podyplomowych z tematyki  medycyny alternatywnej. Posiada licencję Coacha Odnowy Beavioralnej GUF. Zawodowo realizuje się w Grodzisku Mazowieckim.  Od czternatu sezonów organizuje treningi i pisze badania odnoszące się do ekonomii i ekonometrii w sektorze „motoryzacyja”.

O TYM PISZEMY:
Badania motywacji
Zwolnienia w biznesie
Strategia human resources w usługowej organizacji
Praktyczne kierowanie ludźmi
Projekty doradcze i wdrożeniowe w HR
Kształtowanie przywództwa
Systemy kadrowo płacowe

Dodaj komentarz