Elementarne zagadnienia w zakresie motywowania pracowników

Wielu ludzi projektuje sposoby motywowania pracowników w przeróżnych firmach. Jednak niewielu z nich nie potrafi dobrze zrozumieć, co w gruncie rzeczy pobudza pracowników. W tym miejscu przedstawię najważniejsze definicje w obszarze motywacji.
Aktywizacja do pracy oznacza procesy wzbudzające dobrą energię w człowieku, zachowające ten stan i regulujące aktywnością pracownika. Da się wyróżnić motywację zewnętrzną, do niej można zaliczyć: naganę dla pracownika, bonusy, badanie satysfakcji i wpływ kierownictwa. W praktyce biznesowej można zindentyfikować też motywację wewnętrzną, do której wliczamy: potrzeby, lęki, pasje, dążenie do osiągania celów, wizje przyszłości a także materialne rezultaty. To samo przeczytasz tu:  Testy Osobowościowe
Najważniejsze określenia:
Motywacja to inaczej dążania powstałe na skutek odczuwanych stanów albo innych sytuacji, wyrażające się w czynnym skłanianiu się do przeprowadzenia wybranego procesu motorycznego dla realizacji zaplanowanego rezultatu.
Diagnozowanie motywacji ludzkiego działania  :  stopień samoświadomości lub umiejętność werbalizacji motywacji podejmowanego procesu życiowego. Badania naukowe prowadzi się, aby zdiagnozować motywacje dominujące, wyznaczające typy określonych aktywności, ich czas powstania i rezultat.
Poziom motywów oznacza sprawność działania, ma wpływ bezwładność potrzeb logicznych oraz psychofizycznych. U większości pracowników te drugie z wiekiem zaczynają dominować. Naukowcy twierdzą, że na efektywność prowadzonej aktywności ma wpływ potencjał emocji: dodatnie polepszają efektywność podejmowanej aktywności, ujemne zaś je obniżają. Tak samo forma bodźców miewa wyjątkowy wpływ, na przykład wrażenie żalu nie oddziałuje mobilizująco na działanie. Istotna będzie dla człowieka też świadomość uczucia. Brak aktywizowania psychofizycznego lub słabe wywoływanie tego stanu nie podnoszą skuteczności działania. Natomiast zbyt częste aktywizowanie psychofizyczne zwykle zbliża człowieka do stanu odczuwanego podczas chorób psychicznych.
Tyle moich przemyśleń.
Autor:Adam Zdurny
Autor tego postu jest absolwentem wydziału socjologii Uniwersytetu Szczecińskiego i studiów podyplomowych z obszaru  . Posiada tytuł Eksperta Zmiany Osobistej XUC. Pracuje w Gorzowie Wielkopolskim.  Od czterech sezonów szkoli i pisze gry dotykające tematyki rozwiazywania konfliktów w sektorze „internet i e-business”.

TAGI:
Audyty kompetencji
Zwolnienia w organizacjach
Polityka kadrowa w handlowej organizacji
Profesjonalne zarządzanie personelem
Nowoczesne modele kompetencyjne
Badania osobowości
Development Center

Comments are closed.