Badanie efektów przedsięwzięcia rozwojowego

Z przeprowadzanej diagnozy projektu szkoleniowego wynika bardzo dużo korzyści.  Ludzie, którzy uczestniczą testują siebie, jak duże poczynili „progresy kompetencyjne”. Ich menedżerowie otrzymują diagnozę na temat rozwoju zatrudnionych. Szkoleniowcy otrzymują informację, co powinni zrobić dokładniej do następnego takiego warsztatu. Pomysł do opracowania tego artykułu zaczerpnąłem z takiej strony:
 Wyjazdy Integracyjne -Teoria Organizacji
Zgromadzone opinie uczestników, formularze ankiet a także wyniki z organizowanych wcześniej szkolen, będą interesującą inspiracją do dalszych, coraz ciekawszych cykli szkoleniowych czy projektów w zakresie consultingu. Wzmacniają także wiedzę osób będących specjalistami w dziale kadr.
Ocena projektu szkoleniowego powinna odpowiadać na wiele pytań:
– w jakim stopniu zakładane wyniki szkolenia zostały zrealizowane?
– jak bardzo udało się uzyskać zakładany progres teoretycznych umiejętności u poszczególnych osób biorących udział w szkoleniu?
– w jakim stopniu przedstawiony materiał oraz umiejętności praktyczne są odpowiedzią na potrzeby uczestników?
– dlaczego pozyskana wiedza została adaptowana oraz wnoszona do wykonywanej pracy?
– w jakim stopniu cykl szkoleniowy jest opłacalny?
Wymienione informacje pokażą, jak wypadły zorganiozowane zadania, użyte podczas sesji szkoleniowej. Na skutego tego trener powinien uzyskać wiedzę, jak istotne bywają: przeprowadzone badania potrzeb rozwojowych, zdefiniowanie zakresu tematycznego sesji szkoleniowych, nakreślenie  celów projektów szkoleniowych, przygotowanie logistyczne treningów w zakresie materiałów dydaktycznych.
W drugim z tego cyklu artykule przedstawię typowe aktywności po zakończeniu szkoleń.
Na tą chwilę to tyle naszych przemyśleń.
Opracowanie:Robert Jurny
Autor tego artykułu jest absolwentem kierunku marketingu Uniwersytetu Warszawskiego i studiów podyplomowych z tematyki  logistyki. Posiada certyfikat Eksperta Terapii Ustawień THK. Pracuje w Zgierzu.  Od trzech sezonów prowadzi zajęcia i pisze gry odnoszące się do sprzedaży w sektorze „konsulting i usługi b2b”.

O TYM PISZEMY:
Badania motywacji
Ocena 360 w organizacjach
Polityka personalna w państwowej jednostce biznesowej
Wieloaspektowe zarządzanie ludźmi
Coaching
Kształtowanie przywództwa
Assessment Center

Comments are closed.