Badania pracownicze w administrowaniu wiedzą

Administrowanie wiedzą w wydziałach personalnych bazować powinno w największym stopniu na koordynowaniu wiedzy z pomiaru motywacji załogi, kwestionariusza satysfakcji pracowników, systemu ocen okresowych, testów psychologicznych.
Przykładowe a regularnie ignorowane źródła wiedzy to np.    kwestionariusze psychologiczne   – rozwiązania już stosowane a także dopiero projektowane.
Wdrożenie w przedsiebiorce wartościowego pakietu administrowania wiedzą składa się z wybranych działań:
przede wszystkim: nazwanie docelowych rezultatów jakie powinien przynieść nasz pakiet działań. Testy rekrutacyjne , które przeanalizujemy mają tak mnóstwo informacji  że bez zdefiniowania pożądanych rezultatów nie będziemy wiedzieć czego w nich szukać.
Drugi rozdział naszej pracy to standaryzacja informacji archiwizowanych przez zespół HR a także każdy inny zespół organizujący Oceny pracownicze. Zwykle  są one jak z różnych bajek i nie dają narzędzia do porównania ich.
Co jest kolejnym krokiem. Badania satysfakcji muszą być skontrolowane pod katem ich świeżości bo nieświeże dane są gorsze niż żadne.
Wreszcie pożądane będzie przeszkolenie pracownika odpowiedzialnego za Oceny pracownicze   w dziedzinie administrowania wiedzą.
Przedostatni krok to wydzierżawienie odpowiedniego narzędzia typu baza danych do przechowywania oraz wykorzystywania w wygodny sposób danych z ocen oraz badań.
Na koniec najważniejsza sprawa:  administrowanie wiedzą nie będzie funkcjonować jeśli nie zatrudnimy osoby, która wychwytuje w posiadanych danych użyteczne fakty, zamienia je w opracowania i przesyła potrzebującym ich menedżerom.

Comments are closed.