<!–more–>Rozmaite gry terenowe dla pracowników cieszą się coraz większą popularnością wśród różnego rodzaju firm. Ich właściciele dostrzegają bowiem zalety, które się odniesie po zorganizowaniu czegoś takiego. Przeprowadzona w odpowiedni sposób gra znacząco może polepszyć pracownicze relacje, a oprócz tego rozszerzyć umiejętności i kompetencje tak bardzo przydatne na wielu stanowiskach.
<br>
Całkiem niedawno z ze sporym rozmachem zorganizowana została przez znaną farmaceutyczną firmę gra szkoleniowa, którą wielu uważa za największą w Polsce. Brali w niej bowiem udział w zasadzie wszyscy zatrudnieni, co w sumie dało około 450 uczestników. Oprócz tego całością opiekowało się 35 trenerów, którzy byli odpowiedzialni za zajęcia z zespołami graczy.
<br>
Niewielką część z tego trenerskiego zespołu stanowiły osoby z firmy wszystko organizującej, ale zdecydowaną większość kadra z koncernu farmaceutycznego. Przybyli oni wcześniej do hotelu, w którym miało się to wszystko odbyć, i przeszli tam niezbędne szkolenie. Tym sposobem bez żadnego problemu dali sobie radę z pracą z uczestnikami.
<br>
Pierwszoplanowym trenerem był sam Prezes Zarządu, który w życiu prywatnym interesuje się alpinistyką. Zdecydował się on wykorzystać swoje zainteresowania i pasję do tego, aby w oparciu o górską wyprawę dostarczyć innym uczestnikom sporo interesującej wiedzy w temacie zarządzania zespołem, motywowania i rozwiązywania sporów. Nawiązał tym samym do zagadnień pracy zespołowej, tak ważnej w każdej firmie.
<br>
Podczas opisywanej gry wszystkich uczestników podzielono na 25 teamów, jakie przez przez kilkanaście godzin zajmowały się wyznaczonym planem. Najważniejszy element wspomnianej gry stanowiły półgodzinne eksperymenty społeczne, czyli nietypowe, wymagające potraktowania w nieszablonowy sposób zadania, w jakich członkowie drużyn musieli się wykazać komunikacją, zaufaniem i kreatywnością.
<br>
Eksperymenty te były kończone przekazaniem grupie specjalnych kart, z jakimi ta powinna się zapoznać. Przy analizie kart tak naprawdę uczestnicy oceniali własne decyzje przez pryzmat pięciu głównych kompetencji, co pozwoliło im się odnieść do pracy, którą wykonują na co dzień.
Comments are closed.